کد خبر : 29058
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶

ایوب یاقوتی خبرداد؛

برگزاری نشست تخصصی ساماندهی میوه فروشان سیار حاشیه میدان تره بار ولیعصر احمد گوراب رشت

برگزاری نشست تخصصی ساماندهی میوه فروشان سیار حاشیه میدان تره بار ولیعصر احمد گوراب رشت
برگزاری نشست تخصصی ساماندهی میوه فروشان سیار حاشیه میدان تره بار ولیعصر احمد گوراب رشت؛

صبح امروز اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ نشست هم اندیشی با حضور ایوب یاقوتی، دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت با سید محمد ساده روح شهردار منطقه ۴شهرداری وعضو شورای شهر حسن کریمی کرنق به منظور هم افزایی و هماهنگی های لازم در خصوص ساماندهی کاسبان سیار محدوده میدان تره بار ولیعصر احمد گوراب در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۴ رشت برگزار شد.

ایوب یاقوتی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیل ابراز، با تاکید بر لزوم رفع دغدغه‌های کسبه میدان و ساماندهی کاسبان با سابقه حاشیه میدان تره بار ولیعصر احمد گوراب گفت: در این جلسه سه نفر به نمایندگی از کاسبان حاشیه این میدان حضور داشتند و دغدغه‌های خود را در این نشست بیان کردند.

مدیر مجتمع میدان میوه و تره بار ولیعصر احمدگوراب رشت افزود:در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع برخی جرایم که منجر به بروز تصادفات شدید و همچنین سوءاستفاده برخی افراد سودجو و خارج از صنف بارفروشان و مشکلات ترافیکی موجود شده بود، دادستان محترم شهر رشت دستور جمع آوری این کاسبان را داده بود که با وساطت بنده، شهردار و شورای شهر رشت مقرر شد این مسئله به صورت مسمالت آمیز حل شود.

ایوب یاقوتی، در ادامه تصریح کرد: به منظور جلوگیری از مخدوش کردن منظر شهری و کاهش تضییع حقوق شهروندان و سهولت تردد عابران در ادامه این جلسه تصمیم گرفته شد که تا اخذ برنامه نهایی ساماندهی قانونی این کسبه سیار با افزایش عقب نشینی فضای کمتری را در خیابان های محدوده میدان تره بار ولیعصر احمد گوراب اشغال نمایند.

یاقوتی، با اشاره به تبصره ۳ماده یک نظام صنفی، مبنی بر اینکه کلیه کسبه سیار( با ماشین وانت و یا ثابت کنار خیابان یا حاشیه شهر) در سطح رشت، طبق قانون می توانند برای دریافت پروانه کسب اقدام کنند، یادآور شد: مجموعه کسبه حاشیه میدان تره بار احمد گوراب ولیعصر ۳۰ نفر می‌باشند که من از این عزیزان می‌خواهم با اخذ پروانه کسب دست ما را در حل مشکلاتشان باز بگذارند.

یاقوتی، همچنین با انتقاد از حضور کاسبان خارج از استان در اطراف میادین شهر رشت گفت: بازار میوه و تره بار باید از حالت رها شدگی خارج شده و نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد، مکرراً در زمینه فروش محصولات بومی سایر استان‌ها در محدوده میدان تره بار احمد گوراب شهر رشت به ما گزارش شده است، که من از متولیان این امر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخواست می‌کنم که نظارت بیشتری در این حوزه انجام دهند.

وی با بیان اینکه محل فعلی میدان تره بار ولیعصراحمدگوراب پاسخگوی نیاز کسبه و مردم نیست و ایجاد مکان جدید در این خصوص بسیار ضروری است عنوان کرد: برای صحت این موضوع کارشناسان شهرداری منطقه ۴ رشت می توانند در محل بارفروشی فعلی شهر حضور یافته و درستی این موضوع را بررسی کنند.

ایوب یاقوتی، در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از جبار کوچکی‌نژاد،شهردار منطقه۴ و اعضای شورای شهر رشت به لحاظ حمایت از کاسبان سیار میدان تره بار احمد گوراب ولیعصر رشت اظهار کرد: نداشتن یک میدان میوه و تره بار استاندارد و جامع به یک خلاء بزرگ در شهر رشت تبدیل شده است و درخواست من از شهردار و مسئولین این است که با احداث یک میدانگاه میوه و تره بار استاندارد بخش قابل توجهی از مشکلات فعالان این حوزه را مرتفع کنند./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.