کد خبر : 30906
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵

دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

وقوع ۳ مورد سرطان پستان به طور روزانه در گیلان

وقوع ۳ مورد سرطان پستان به طور روزانه در گیلان
غربالگری و خودمراقبتی در زنان نهادیه شود؛

به گزارش پایگاه خبری گیل ابراز؛ در آستانه ماه اکتبر ماه جهانی آگاهی بخشی درخصوص سرطان پستان، معاون بهداشتی دانشگاه طی نشستی، بر خودمراقبتی و غربالگری پستان توسط زنان تاکید کرد.

در این نشست، دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه آگاهی بخشی به دختران و بانوان برای خودمراقبتی در مقابل سرطان پستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد؛ غربالگری و خودمراقبتی در مقابل سرطان پستان باید به عنوان یک باور مهم، در بین زنان نهادینه شود.

وی افزود: وقوع سه مورد سرطان پستان به طور روزانه در استان، نگران کننده است در حالیکه نخستین راه برای پیشگیری از سرطان پستان در کنار سبک زندگی سالم، خودمراقبتی و غربالگری ماهانه توسط خود زنان است.

معاون بهداشتی دانشگاه، تاکید کرد: یک ماه پیش رو، فرصت مناسبی برای آگاهی بخشی درخصوص سرطان پستان و راه‌های پیشگیری از آن است که باید در تمامی مراکز بهداشتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در ادامه، دکتر غلامرضا صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه نیز تنها راه پیشگیری از وقوع سرطان پستان را تشخیص زودهنگام آن عنوان کرد و گفت؛ اگر بانوان و دختران با خودمراقبتی و غربالگری نسبت به این بیماری آگاهی داشته باشند با تشخیص زودهنگام می‌توان بر آن چیره شد و در صورت ابتلا با گذراندن راه‌های درمانی، مانند یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.