رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه نقش مهم رسانه امیدآفرینی و پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: مخاطب از دیدن سیاه‌نمایی‌های صرف، خسته شده و نیاز به ایجاد موج خبر خوب و امیدآفرینی در جامعه دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی پارسا صبح امروز در نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گیلان در سالن جلسات این اداره با اشاره به نقش ارزشمند رسانه اظهار کرد: نقد عملکردها اگرچه مؤثر و ضروری است اما نقد باید مؤثر باشد، نه مخرب.

وی با اشاره به اهمیت  بیانیه گام دوم که رهبری معظم بارها به مطالعه همگانی آن تأکید داشتند، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب جز معدود بیانیه‌هایی  بود که رهبری تأکید بر مطالعه دقیق آن داشته که این تأکید نشان از اهمیت بیانیه گام دوم و مطالب مؤکد در آن است.

رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه نگاه تأکیدی رهبری در گام دوم انقلاب، جوانان و امیدآفرینی برای آینده کشور بوده است، گفت: رسانه زمینه مؤثری برای تحقق منویات رهبری معظم بوده و می‌تواند با ایجاد امیدآفرینی در جامعه گام در عرصه‌‌های مهمی بردارد.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه نقش مهم رسانه امیدآفرینی و پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: بررسی حول محور موضوعات مختلف استانی و دستاوردهای امیدبخش در گیلان بسیار مهم و ضروری است.

پارسا با تأکید بر لزوم بسیج ظرفیت‌های رسانه‌ای برای امیدآفرینی به‌ویژه در هفته دولت، افزود: مخاطب از دیدن سیاه‌نمایی‌های صرف، خسته شده و نیاز به ایجاد موج خبر خوب و امیدآفرینی در جامعه دیده می‌شود.

بیان دستاوردهای انقلاب با نگاه بوم

مسؤول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با تأکید بر بیان دستاوردهای انقلاب در هفته دولت با نگاه بومی گیلان اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیماری، باید به معنای کامل به بحث امیدآفرینی در کشور و گیلان قدم برداشته شود.

سجاد سجوده پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در بستر رسانه‌ای را لازم و ضروری دانست و گفت: امیدآفرینی کلیدواژه رهبری معظم در بیانیه گام دوم بارها و بارها مطرح‌شده تا با ایجاد بستر مناسب این مطلب در بستر رسانه فراهم شود.

خبر خوب، خوب دیدن اخباراست نه ندیدن اخبار بد

مدیر خبرگزاری فارس گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بسته خبر خوب در رسانه‌ها در ایجاد امیدآفرینی اظهار کرد: فعالیت در قالب بسته خبر خوب یکی از  رویکردهای مؤثر خبرگزاری فارس بوده که امیدآفرینی در جامعه را هدف خود قرار داده است.

ابراهیم افشاری با تأکید بر اینکه در آموزش و اخلاق رسانه‌ای ضعف وجود دارد، افزود: آموزش و اخلاق رسانه‌ای در گزارشات، پرداخت سوژه‌ها و روایتگری در فضای رسانه‌ای استان  مغفول مانده است.

وی با اشاره به رویکرد خبرگزاری فارس و استحصال دستاوردهای صنعتی در گیلان  خاطرنشان کرد: خبر خوب، خوب دیدن  اخباراست نه ندیدن اخبار بد، لذا خبرگزاری فارس با این رویکرد در حال فعالیت بوده و شایسته است تا  این موضوع  در رسانه‌های گیلان فراگیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *