کد خبر : 30985
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۴۷

اخبار اجتماعی گیلان ؛

لزوم تخصیص اعتبارات ویژه به بهزیستی گیلان

لزوم تخصیص اعتبارات ویژه به بهزیستی گیلان
از ظرفیت‌های استانی و کشوری برای خدمت به مددجویان استفاده شود؛

نشست شورای معاونین بهزیستی گیلان با حضور جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان و معاونین در اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گیل ابراز؛ نشست شورای معاونین بهزیستی گیلان با حضور جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان و معاونین در اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

؛ آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان ضمن اشاره به مشکلات و تشریح نیازهای مددجویان تحت پوشش بهزیستی، به بیان بخشی از عملکرد این اداره کل، دغدغه و چالش های فراگیر در استان در بحث مددجویی پرداخت و خواستار نگاه ویژه و پیگیری مسئولین امر نسبت به رفع موانع بهزیستی و جامعه هدف شد.

وی با بیان اینکه خدمات بهزیستی به مددجویان از گستردگی فراوانی برخوردار است اضافه کرد: با توجه به گستردگی نوع فعالیت و خدمات بهزیستی به مددجویان، باید اعتبارات ویژه تری به بهزیستی استان تعلق گیرد تا بتوان امکانات و شرایط لازم را جهت خدمت رسانی بهینه برای جامعه هدف بهزیستی فراهم کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان، ساخت پروژهای نیمه تمام مسکن مددجویی، ایجاد اشتغال، انجام امورات توانبخشی و مراقبت از توانخواهان، حمایت از فرزندان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار، نگهداری و درمان بیماران دچار اعتیاد در مراکز بهبود میان مدت و سایر خدمات مرتبط را بخشی از وظایف بهزیستی برشمرد و گفت: با توجه به درخواست بالای متقاضیان و محدود بودن اعتبار سازمان نیاز است تا علیرغم بازنگری در راستای دریافت اعتبارات لازم، سایر دستگاه های اجرایی مربوطه و همچنین خیرین نیکوکار نیز بیش از پیش یاری گر مددجویان بهزیستی باشند.

وی در ادامه به موضوع ساخت منازل مسکونی برای مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: همچنان در تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات ساخت مسکن مددجویان بهزیستی به ویژه خانواده های چند معلولی را با توجه به اعتبارمحدود سازمان برطرف کنیم.

همچنین کوچکی نژاد نماینده شهرستان‌های رشت و خمام نیز در این نشست با اشاره به اینکه ارائه خدمات از سوی سازمان بهزیستی به جامعه هدف و نیازمندان، موجب کاهش آسیب در جامعه می شود اظهار داشت: با درنظر گرفتن نوع خدمت رسانی کارکنان بهزیستی و شرایط خاصی که در ارائه خدمات صورت می گیرد، باید در میزان پرداخت اعتبارات بازنگری انجام شود تا هم جامعه هدف و هم کارکنان خدوم بهزیستی مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

از ظرفیت‌های استانی و کشوری برای خدمت به مددجویان استفاده شود

وی آمادگی کامل خود را برای هماهنگی پیرامون هرگونه همکاری جهت رفع مشکلات توانخواهان و مددجویان بهزیستی اعلام نمود و گفت: در مسیر خدمتگزاری صادقانه به مردم به ویژه مددجویان بهزیستی می بایست از تمامی ظرفیت های استانی و کشوری استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام مجلس شورای اسلامی؛ بر لزوم بهره مندی از ظرفیت خیرین و همکاری بیشتر سایر نهادهای اجرایی استان با سازمان بهزیستی گیلان تاکید کرد و اظهار داشت : همکاری با سازمان بهزیستی مصداق کمک به هم نوع است که نتیجه این همکاری ها منجر به کاهش آسیب های اجتماعی و روانی در جامعه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.