کد خبر : 31063
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

اخبار اجتماعی گیلان ؛

آغاز مرحله سوم ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

آغاز مرحله سوم ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی
آغاز مرحله سوم ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ؛

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام آغاز مرحله سوم ثبت نام وام بازنشستگان این سازمان ، مهلت ثبت نام در این مرحله را تا سوم آبان و فرایند آن را از طریق کانون های بازنشستگی شهرستانی در سراسر استان اعلام نمود .

به‌گزارش گیل ابراز روابط‌عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی افزود: در این مرحله نیز همچون دو مرحله گذشته ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان مشمول در کل کشور پرداخت می شود.
وی در ادامه اذعان داشت : شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۲ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ حداقل ۱۰۰ هزار تومان می باش.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی شهرستانی در سراسر استان ، نسبت به ثبت‌نام تسهیلات اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

کیوان مرتضوی خاطر نشان ساخت در دو مرحله پیشین ۸۰ هزار فقره وام در سطح کشور پرداخت شده که حدود ۳۳۰۰ فقره آن مربوط به استان گیلان بوده است و با انجام مرحله سوم پیش بینی میگردد این تعداد به ۵۰۰۰ فقره تسهیلات افزایش یابد .

شایان ذکر است مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی در سالجاری با ۵۰ درصد رشد به سی میلیون تومان رسیده است که بازپرداخت آن به صورت اقساط در مدت دو سال با کسر از مستمری انجام میگیرد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.