کد خبر : 30002
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

پیشگیری نخستین در سلامت آینده افراد موثر است

پیشگیری نخستین در سلامت آینده افراد موثر است

دکتر عابدی معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت روز چهارشنبه ۱۳/۴/۱۴۰۴ در نشستی که با حضور دکتر مشایخی مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران و مدیرکل معاونین و روسای ستادی اداره کل بیمه سلامت برگزار شد گفت : رویکرد پیشگیرانه یکی از رویکردهایی است که سازمانهای بیمه گر پایه باید با

دکتر عابدی معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت روز چهارشنبه ۱۳/۴/۱۴۰۴ در نشستی که با حضور دکتر مشایخی مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران و مدیرکل معاونین و روسای ستادی اداره کل بیمه سلامت برگزار شد گفت : رویکرد پیشگیرانه یکی از رویکردهایی است که سازمانهای بیمه گر پایه باید با برنامه ریزی مدون و طولانی مدت دنبال کنند.

وی افزود : آموزش همواره نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامه ها دارد.
پیشگیری و توجه به آن در سلامت آحاد جامعه بسیار مهم و حیاتی است. دکتر عابدی خاطرنشان کرد : پیشگیری اولیه همواره باید مورد توجه قرار گیرد و روزهای آغازین یعنی ۲۷۰ روز رشد جنین در شکم مادر و تا دو سالگی که ۱۰۰۰ روز اول زندگی است نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دیگر مورد توجه است. وی در ارتباط با افزایش وسایل ارتباط جمعی برای کودکان و آسیبی که بر روی آنها می گذارد گفت : مطالعات بسیاری در همین ارتباط انجام شده است به ویژه درخصوص استفاده از گوشی های همراه هوشمند که اگر مدت آن بیش از ۴ ساعت در روز باشد اعتیاد محسوب می شود و حتی افرادی که مداوم از تلفن همراه استفاده می کنند بعدها دچار اختلالات اضطرابی ، افسردگی و گوشه گیری می شوند. در پایان عابدی یادآور شد : توجه به پیشگیری در سند چشم انداز سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری ، قانون برنامه هفتم توسعه و اساسنامه سازمان بیمه سلامت کاملاً مشخص است و این فرصت خوبی است که با حمایتهای همه جانبه و نگاه ویژه ای که سازمان بیمه سلامت ایران برای گسترش پیشگیری و آموزش دارد بتوانیم گامهای مهمی در این راستا برداریم.
لازم به ذکر می باشد دکتر عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در اداره کل بیمه سلامت را برای حاضران مطرح نمودند. در پایان این نشست دکتر مشایخی مطالبی درخصوص افزایش دانش در این حوزه که نیازمند به تحول است را مطرح نمودند. وی خاطرنشان کرد ما نمی توانیم با اطلاعات قدیمی به جلو حرکت کنیم بلکه با دانش روز و استفاده از روشهای جدید می توانیم در مسیر توسعه حرکت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.