کد خبر : 25196
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

در نخستین نشست شهردار لولمان مطرح شد؛

احداث بزرگترین فضای گردشگری و تفریحی در لولمان

احداث بزرگترین فضای گردشگری و تفریحی در لولمان
شهردار لولمان گفت: قصد داریم در یک زمین ۳۳ هکتاری در جوار رودخانه سفیدرود بزرگترین مرکز گردشگری و تفریحی شهر لولمان را احداث کنیم ؛

صبح امروز نخستین نشست خبر شهردار لولمان با اصحاب رسانه برگزار شد.

گیل ابراز _ اختصاصی، سارا حقیقی _ شهردار لولمان در این نشست با اشاره به اینکه لولمان در سال ۸۸ با تجمیع ۶ روستا طبق مصوبه هیئت وزیران تبدیل به شهر شده است، اظهار کرد: این شهر با مساحت ۲۴۰۰ هکتار یکی از وسیع ترین شهرهای استان گیلان با جمعیت بالغ بر ۸ هزار و ۷۰۰ نفر است.

رحمان حسن نیا، در همین زمینه افزود: شهر لولمان یکی از وسیع ترین شهرهای گیلان بوده که به واسطه پراکندگی جمعیت و وسعت این شهر خدمت رسانی به آن با چالش‌های ویژه خود همراه است.

شهردار لولمان، در ادامه یکی از اهداف اصلی شهرداری لولمان را توجه به امور فرهنگی و اجتماعی در حوزه شهری بیان نمود و گفت: برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری لولمان با افزایش ۳۰۰ درصدی همراه بوده و خوشبختانه همواره با استقبال خوب جوانان و مردم این شهر مواجه شده است.

حسن نیا، در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۳ پروژه عمرانی شهرداری لولمان با اعتباری بالغ و ۱۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید اظهار کرد: در حوزه عمرانی رویکرد ما در شهرداری با توجه به نیازمندی های شهر شکل گرفته است، تا کارآمدی پروژه ها منجر به منفعت و سودمندی شهروندان عزیز لولمان شود.

وی همچنین افزود: در حوزه مالی نگاه شهرداری به سمت درآمدهای پایدار است و به زودی قرارداد «ممیزی املاک» منقعد می شود.

شهردار لولمان، در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ شهرداری لولمان ۱۶هزار ۴۶۰کیلومتر آسفالت ریزی داشته است اظهار کرد: به زودی مقرر شده ۳۰ هزار متر مربع دیگر نیز آسفالت ریزی در شهر لولمان انجام شود.

حسن نیا، با اشاره به توسعه ایجاد فضای گردشگری و فرهنگی برای شهروندان لولمان گفت: در جشن میلاد امام رضا پارک تفریحی« شهید هادی زاده» جهت رفاه و بهره مندی مردم از فضای سبز در این شهر به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه برای بهسازی معابر در فاز اول یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در فاز دوم مقرر شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شود، افزود: با توجه به اینکه لولمان در کریدور اصلی مسیر رشت به لاهیجان قرار دارد و با توجه به حادثه‌خیز بودن این محور در زمینه مسائلی چون سرعت و ایمنی و روشنایی معابر از سوی شهرداری اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

شهردار لولمان، در ادامه در خصوص حوزه جمع آوری آب های سطحی گفت: مردم در حوزه های مختلف انتظارات به حقی از ما دارند و به دلیل اینکه دستگاه‌های متولی مثل برق، آب و گاز حضور مداوم در شهر لولمان ندارند مردم بابت کلیه مشکلات شان به شهرداری مراجعه می‌کنند و خوشبختانه ما توانستیم با پیگیری‌های لازم
با دستگاه های متولی بخش اعظمی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم.

حسن نیا، با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات ما در شهر لولمان بحث پسماند است، افزود: اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای مطالعات و اقدامات تخصصی در حوزه شهری در نظر گرفته شد تا رودخانه های ما به سرنوشت گوهر رود زرجوب دچار نشوند.

وی افزود: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جمع آوری آبهای سطحی در شهر لولمان در نظر گرفته شد. همچنین شهرداری لولمان اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای مطالعات و اقدامات تخصصی در حوزه شهری اختصاص داد،تا رودخانه های ما به سرنوشت گوهر رود زرجوب دچار نشوند.

شهردار لولمان با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات ما در این شهر بحث پسماند است، افزود: با برگزاری جلسات متعدد و مساعدت نیروهای جهادی پسماند این شهر از روزانه ۸ تن زباله ۶ تن کاهش پیدا کرد.

وی همچنین با اشاره به تاکید استاندار گیلان در خصوص بحث تفکیک زباله از مبدا افزود: شهر لولمان به زودی با یکی از شرکت های پسماند قراردادی منقعد نموده و به عنوان شهر پایلوت در استان گیلان در این زمینه انتخاب شده است تا بحث تفکیک در محل دپو انجام شود.

حسن نیا، در ادامه با اشاره به ظرفیت های جنگلی و گردشگری شهر لولمان اذعان داشت: شهر لولمان به جهت موازات قرار گرفتن این شهر با رودخانه سپیدرود دارای ظرفیت‌های گردشگری متعددی است و به زودی قرارداد احداث یک فضای گردشگری بزرگ در یک زمین ۳۳ هکتاری در کنار رودخانه سفیدرود با سرمایه‌گذاری به روش BOT انجام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.